Cities of Men-City of God
This sequence of tiles was the result of the partnership between the Portuguese Ceramic Tile Museum and the D. Dinis Secondary School in the Lisbon borough of Marvila. The subtopics of the curriculum for English, " natural disasters" and " multiculturalism ", were associated with Bible cities and with the history of the cosmopolitan Portuguese capital, Lisbon, before, during and after the 1755 earthquakes, tsunamis and fires. Four Bible narratives were illustrated and rewritten in English on the ceramic tiles: Nineveh spared from destruction; Sodom and Gomorrah totally destroyed; Jerusalem rebuilt from destruction; the New Eternal Jerusalem, totally indestructible.
About Water and Worship- A Jewish Man ( Jesus) talks with a woman from Samaria
A second sequence of tiles was motivated by the dialogue between Jesus and the woman from Samaria. The focus was on different concepts of worship and different meanings of water. What is really important? How and who or where you worship?Potable water=survival; tsunami=destruction; living water= spring of inner satisfaction/eternal life.
- Jonas e a não destruição de Ninive, capital da Assiria - Livro de Jonas
- Ló em Sodoma e Gomorra - a cidade e a destruição - Génesis 18-19
- Neemias e a recontrução da capital, Jerusalém, destruída pela guerra e fogos - Neemias 1-8
- A nova Jerusalém - a cidade eterna, onde não existe qualquer tipo de destruição - Apocalipse 21-22
Este painel, intitulado Cities of Men - City of God, foi elaborado por duas equipas de alunos.
Relativamente à disciplina de Português, no 8º ano, foi trabalhado o Livro de Jonas e A Mulher de Samaria, em termos de leitura e trabalho de texto. Com base no texto do Evangelho de João, capítulo 4, o grupo de 8º ano realizou um painel sobre os vários significados do vocábulo ÁGUA: potable water ( survival), tsunami, flood ( destruction ), living water ( total satisfaction/eternal life ).
O trabalho de azulejo foi feito no Museu Nacional do Azulejo sob orientação de técnicas dos respectivos serviços educativos.
No comments:
Post a Comment